Veelgestelde vragen

Top 10

Wat valt er nu precies in die alles-in-één?

Alles wat je nodig hebt voor goede e-mailmarketing: volledig opgemaakte e-mails die eenvoudig aan te passen zijn naar jouw huisstijl én automations die met één datatrigger direct te versturen zijn en echt het verschil maken voor je klant. Dit alles met hoge kwaliteit en effectief. Jij hoeft alleen maar de content aan te passen naar jouw wensen en klaar. Je hebt dus geen aparte software tool nodig. Ook het aan- en afmelden verloopt via ons systeem als je zelf geen mogelijkheden daarvoor hebt.


Hoe zorgen jullie voor goede data en datagebruik?

Wij kunnen jouw data op verschillende manieren gebruiken. Bijvoorbeeld via een simpele Excel import, of een standaard datakoppeling. We vinden het belangrijk dat het eenvoudig en snel werkt. Op basis van ervaringen en resultaten breiden we uit naar een meer geavanceerde oplossing. In plaats van veel tijd kwijt te zijn aan het bedenken van de ideale dataset en koppeling, zorgen we er eerst voor dat het werkt, en kijken we daarna wat er wellicht meer nodig is. Doe en leer – dat brengt je echt verder.


Hoe snel kun je echt aan de slag?

Snel. Daar is onze e-mailmarketingservice voor opgezet. We kunnen het in een dag voor je regelen, maar in de praktijk zien we dat het één tot twee weken duurt. Vaak is er intern wat afstemming nodig, en wil je toch even de tijd nemen om je templates zorgvuldig te finetunen. Maar als je bijvoorbeeld een verjaardagsmail wil starten, hebben we aan een file met de geboortedata en je huisstijlitems genoeg en feliciteer jij morgen al de eerste mensen.


Kunnen jullie ook de content maken voor mijn e-mails?

In onze automations hebben we al veel content voorbereid. Je kunt deze content zelf aanpassen en aanvullen. Daarnaast delen we inspiratie en tips over hoe je goede content maakt en hoe je je e-mails effectief in kan zetten. Voor de ad-hoc mailings kun je aan de hand van onze tips zelf je content plaatsen.


Kan ik ook een maandelijkse e-mailnieuwsbrief sturen?

Yes. Wij bieden ook de mogelijkheid om ad hoc e-mails te versturen. Denk daarbij aan een speciale aanbieding voor (een groep) klanten, een uitnodiging voor een evenement of een servicebericht over nieuwe openingstijden. Maar dus ook je maandelijkse nieuwsbrief. Je kan zoveel ad hoc mailings versturen als je wilt en eenvoudig bundels bijkopen. Maar of je uiteindelijk die nieuwsbrieven nog nodig hebt als je automations goed hebt ingericht. … wij denken van niet.


Waarom zijn deze e-mails nu beter dan de vaste templates in mijn e-mail oplossing?

Wij hebben de beste opmaak al voor je klaar staan. Jij hoeft ze alleen maar af te stemmen op jouw wensen en huisstijl. Dat kost je veel minder tijd en je hoeft nergens over na te denken. Veel makkelijker. En effectiever.


Wat is een standaard datakoppeling?

Een standaard datakoppeling is in ons geval een geautomatiseerde import van een CSV-file. Jij zorgt voor bijvoorbeeld een geautomatiseerde dagelijkse export uit bijvoorbeeld je CRM-systeem en zet dat op een FTP-locatie. Wij zorgen ervoor dat jouw exportbestand automatisch wordt opgehaald van die FTP-locatie en verwerkt in onze database. Jij kunt dus elke dag nieuwe contacten toevoegen en bewerken – die aanpassingen worden automatisch goed doorgevoerd in ons systeem.


Wat zijn automations?

Geautomatiseerde contactmomenten per e-mail op basis van een (data) trigger die persoonlijk is voor één ontvanger. Bijvoorbeeld een mail waarin je nieuwe klanten welkom heet, een mail die je klanten op hun verjaardag krijgen of een herinnering die verstuurd wordt op het moment dat iemand iets wilde kopen maar het winkelwagentje niet heeft afgemaakt. Juist door deze momenten te benutten, maak je het verschil voor je klant. Het resultaat? Hogere klanttevredenheid en meer omzet. Wij hebben de twaalf beste automations standaard voor je klaar staan.


Als ik vragen heb, waar kan ik dan terecht?

Je kunt ons altijd bellen, mailen en een bericht sturen. We reageren zeker binnen enkele uren. Tenzij je ’s avonds laat of in het weekend aan het werk nog bent. We lossen alles altijd z.s.m. op maar dat kan soms even duren.  Bekijk onze contactpagina.


Welke automations zijn er allemaal?

We hebben 12 automations voorbereid die je zo kunt gebruiken. Afhankelijk van wat je nodig hebt, kun je de juiste samenstelling kiezen. er zijn twee basis sets aan automations: één voor e-commerce bedrijven en één voor marketingcommunicatie doelen. Daarnaast zijn er nog losse automations toe te voegen en kunnen we waar nodig op maat voor jou een eigen automation inrichten. Easy.


Wetgeving & data

Hoe voldoen jullie aan de AVG?

AVG-beleid maken

  • Verwerker vs verantwoordelijke : verwerkersovereenkomst
  • Beveiliging/maatregelen SOLVD ter bescherming van data
  • Uitoefenen van rechten (vergeten worden, inzage, etc)

Waarom heb ik een datakoppeling/integratie nodig voor mijn e-commerce automations?

De belangrijkste reden is het snelle, transactionele karakter van e-commerce: je wilt er snel bij zijn. Soms meerdere keren per dag als een klant actief is in je webshop. Je verlaten winkelwagen reminder wil je niet pas een dag later sturen. Om dit goed te doen, is een koppeling met jouw e-commerce software of we webshop noodzakelijk. Wij hebben een standaard koppeling voor een aantal webshopsystemen. Maak jij gebruik van andere software? Neem even contact met ons op, dan kijken we samen wat er mogelijk is.


Wat is goede e-mailmarketing voor jullie?

Persoonlijk contact met je klant, waarvan het moment en de inhoud is afgestemd op wanneer het voor de klant relevant is. In een mooie opmaak en herkenbaar vanuit jouw bedrijf. Dus niet op een vast moment per maand een losse e-mail sturen met aanbiedingen en acties. Maar doorlopend contact op verschillende, aansprekende momenten. En dan is twee keer per jaar soms al genoeg.


Mijn gewenste automation staat er niet bij. Kan ik er zelf eentje maken met SOLVM?

Zeker. Dan is het nog meer afgestemd op de persoonlijke situatie voor jouw klant. Dus ja, we bieden ‘custom’ automations. Die richt je heel makkelijk in. We hebben alleen een data trigger nodig en jij moet de tekst in de mail zetten. Klaar.


Is mijn data bij jullie goed beveiligd?
  •  FTP datakoppeling  is beveiligd
  • API’s zijn beveiligd
  • upload functie in jouw eigen account is beveiligd
  • Maileon platform beveiliging (navragen) en dataopslag in Duitsland (binnen EU-zone)

Wie is verantwoordelijk als er iets mis gaat?

Hiervoor hebben we afspraken gemaakt in onze voorwaarden. Uiteindelijk faciliteren wij het systeem en de inhoud, maar lever je zelf de data aan en bepaalt de momenten die je gebruikt en plaatst de content. Dus daar ligt jouw verantwoordelijkheid. Daarnaast werken we met software daar zijn ook afspraken over gemaakt voor als er iets mis gaat.


Abonnement

Hoe kan ik mijn abonnement opzeggen?

Heel gemakkelijk. Je stuurt ons een e-mail en je bent klaar. Wij hanteren een opzegtermijn van één maand vanaf de eerste datum van de volgende maand dus je abonnement wordt dan per de eerstvolgende verlengingsdatum beëindigd.


Hoe werkt het abonnement en betaling ervan?

Je kiest wat je nodig hebt aan opties en ziet gelijk wat de eenmalige kosten en de vaste abonnementskosten zijn. Daarin zijn we heel transparant. Per maand schrijven we dit af van je rekening. Heel simpel.


Waarom moet ik extra maandelijkse kosten betalen voor een uitbreiding?

Omdat het ons tijd kost om die extra automation te controleren, in te richten, te verzenden en te rapporteren. Dat doen we efficiënt en daarom zijn de kosten laag.


Stel, ik zet een extra optie aan. Wanneer worden deze kosten in rekening gebracht?

Antwoord: Vanaf de eerstvolgende maand.


Stel, ik zet een extra optie uit. Wanneer wordt deze wijziging verwerkt?

Antwoord: Vanaf de eerstvolgende maand.


Ik heb een extra bundel niet meer nodig. Krijg ik deze kosten retour?

Nee je kunt deze makkelijk uitzetten en vanaf de volgende maand, betaal je niet meer.


Is er een limiet in het aantal contacten dat ik kan mailen

Nee. We hebben standaard 100.000 e-mails per jaar in ons abonnement opgenomen, maar dit kun je makkelijk uitbreiden door extra “credits” te kopen als je die nodig hebt.


Techniek

Welke systemen gebruiken jullie en hoe is verzending geregeld?

We maken gebruik van Maileon voor de opmaak en verzending. Daar hoef jij niet zelf in te werken, want dat doen wij voor je. Jij hebt een account in ons eigen systeem, waarbij je vanuit je overzichtelijke dashboard in logische stappen je automations aanmaakt. Verder regelen wij alles voor je.


Wat als mijn klanten de e-mails niet willen ontvangen?

We bieden uiteraard een afmeldoptie. Dus je klant meldt zich dan makkelijk af. En wij zorgen ervoor dat er geen e-mails meer worden verstuurd. Direct. En als je wilt sturen we iedere afmelding nog even door, zodat je die weet of kunt verwerken.


Hoe garanderen jullie dat de e-mails wel aankomen?
  • Maileon is lid van de CSA (Certified Senders Alliance)
  • E-mail security: SPF, DKIM, DMARC
  • Deliverability/Sender score management (navragen bij Maileon)

Webshop

Met welke webshop systemen kunnen jullie koppelen?

Er zijn standaard koppelingen met:
Magento 1.9 en 2
Shopware 5 en 6
Shopify
Lightspeed
Woocommerce
En anderen op aanvraag!


Zit de webshopkoppeling met jullie systeem in het abonnement?

Voor de vaste koppelingen wel, die nemen we mee voor een vaste prijs. Als je een webshop systeem hebt waar we niet standaard mee koppelen, maken we een tarief op maat voor je!


Gebruik

Hoe krijg ik toegang?

We hebben een heel handige online omgeving. Je logt in en ziet op je dashboard alles wat je nodig hebt. Bijvoorbeeld welke automations actief zijn en hoe ver je bent met aanmaken. Bij een eerste login begeleiden we je hier stapsgewijs doorheen. Dat maakt het heel duidelijk. Aanpassen kan altijd. Na jouw aanpassingen, checken wij ze en staat de aanpassing snel live.


Kan ik content makkelijk aanpassen?

Ja zeker. We hebben in alle e-mails elementen staan die je aan kunt passen. Je logt in op ons platform en kunt daar gelijk verwerken.


Hoe gaan jullie te werk als ik mijn content in de templates heb gezet?

Grondig. En snel. We beoordelen wat je hebt aangeleverd, scherpen (in overleg) aan en kijken waar jouw automations geoptimaliseerd kunnen worden. We controleren of alles werkt. Daarna krijg je de eerste tests waar je op kunt reageren. Na akkoord zetten we de automations live. Daar gaat een tijdsbestek van een paar uur overheen, zodat we niks overhaast publiceren.


Als ik een eigen design en opmaak wil, kan dat dan ook?

Die beter zijn dan wij gemaakt hebben? Dat kan haast niet. ;-). Maar het antwoord is nee: wij werken met vaste standaarden, die we zo hebben samengesteld en opgemaakt dat ze het beste werken.


Wat hebben jullie allemaal van mij nodig om de e-mails in huisstijl van ons bedrijf te krijgen?

Je huisstijlelementen: logo, lettertype en de kleuren die je gebruikt. In onze online omgeving vragen we die precies uit en lever jij alles stap voor stap aan.


Zijn jullie standaard e-mails onderscheidend genoeg?

De e-mails zijn door jouw huisstijl herkenbaar als je eigen e-mails. Tevens zijn de contactmomenten sterk persoonlijk voor je klant, dus daar zit het echte onderscheid. We zorgen voor gangbare opzet, waarbij genoeg variatie mogelijk is. No worries!


Wat staat er in mijn rapportages?

Belangrijke informatie die je nodig hebt om te zien hoe je e-mails en campagnes presteren, zoals je openpercentages en hoeveelheid kliks.


Hoe vaak kan ik een mail aanpassen nadat ik een testversie heb ontvangen?

We gaan voor 2 correctierondes: eentje van jou en eentje van iemand anders in je organisatie bijvoorbeeld. Daarna gaan we vanuit dat de mail goed is. Daarvoor hebben we in onze automations de e-mails ook goed voorbereid.


Waarom SOLVM

Waarom is jullie aanpak en oplossing beter?

Omdat we écht als enige alles-in-één bieden. Je het voor jou als marketeer makkelijker maken, alle learnings in 25 jaar ervaring hebben toegepast, we niet te veel focussen op wat niet kan, maar op wat wel. En techniek en systemen zijn een randvoorwaarde, maar dat lossen we ook gelijk op. We geloven erg in doen. En dan leren, verbeteren en bijsturen.


Ik kan dit toch ook gewoon zelf doen in een goedkope e-mail tool?

Ja dat kan. Hou er wel rekening mee dat het je veel tijd en moeite kost om deze tools echt goed in te richten en te gebruiken. Er zijn standaarden uitgewerkt, maar om die te gebruiken moet je zelf veel aanpassen en heb je vaak ook kennis van HTML nodig om de mails te krijgen zoals je ze hebben wil. Wij hebben alles klaar staan en hebben de basis al helemaal voor je ingericht. Je hoeft alleen je huisstijlelementen toe te voegen. Als je je teksten hebt aangepast staan de e-mails meteen klaar.


Mijn reclamebureau werkt ook met een e-mail tool en kan dit voor mij verzorgen, waarom kies ik dan toch voor jullie?

E-mailmarketing is een specialisme. In onze oplossing zorgen we voor de juiste technische inrichting én inhoudelijke invulling met meer dan 25 jaar ervaring aan e-mailmarketing in verschillende bedrijven. Daardoor hebben we de juiste e-mail momenten en inhoud al voor je uitgedacht en ook state-of-the-art templates gemaakt. Jij kunt dan veel sneller aan de slag en hebt zelf veel meer controle over wat doet en wanneer je dat doet.


Ik heb al een goede CRM en campagne oplossing, kun je daar ook aan koppelen?

Het kan wel. Bijv. door een export via Excel te verwerkenof met een geautomatiseerde verwerking via onze sFTP. We zijn hiervoor niet specifiek ingericht, maar het kan wel. en stiekem hopen we dat dit snel een keer gebeurt, want er blijven zoveel kansen liggen in hele mooie CRM oplossingen, maar niet de juiste uitingen….


Overig

Bieden jullie ook andere online diensten aan, zoals SEA of social?

Onze focus ligt op waar we goed in zijn: e-mailmarketing. Een deel van de content kun je hergebruiken en natuurlijk integreren we waar mogelijk social kanalen.


Moet je marketeer zijn om met jullie platform te werken?

Nee. Iedereen kan in ons platform werken en we helpen je begrijpen wat je krijgt en wat het is. En waar je aanpassingen etc. kunt doen.


Wij gebruiken cookies om je zo relevant mogelijke content te tonen. Wil je dit? Meer info